Score bijhouden

strict warning: Only variables should be passed by reference in /data/sites/web/mdconsultingbe/www/free_quiz/modules/book/book.module on line 560.

Het score bord


Het score bord is opnieuw een opportuniteit om je creativiteit zijn gang te laten gaan. Je kan simpelweg scores opschrijven en ze af en toe vermelden tussen 2 vragen door.
Maar je kan ook een bord gebruiken met magneten op. Elke speler (of team) heeft een magneet en start onderaan het bord.Per juiste vraag klimmen ze een aantal plaatsen naar boven op een ladder (je kan je vragen meer of minder punten geven volgens de uitdaging). De eerste boven wint de kwis.

Een andere optie (en misschien wel de leukste) is dat je een race kan houden. Hiervoor heb je kleine autootjes of paardjes nodig en een bord waarop ze moeten racen (karton of papier waarop je het parcour tekent en kleurt). Spelers houden van artifacten zoals een tof race bord. Wanneer iemand een vraag juist heeft, kan hij of zij met de dobbelsteen gooien en hun viervoeter op het bord verplaatsen. Let wel dat je genoeg vragen hebt om de race uit te spelen (noodplan: laat ze de race uit dobbelen als je vragen op zijn).

Overlaatst probeerde ik nog iets anders op een vrijgezellenfeestje. We speelden met 2 teams tegen elkaar. Elke keer dat een team een vraag juist had mochten ze met een D3 (driezijdige dobbelsteen) gooien (heb je geen D3, neem dan een gewone dobbelsteen en deel door 2).
Dit was het aantal punten dat ze wonnen met hun team indien ze die konden spelen. Er zat namelijk nog een addertje onder het gras. De teams hadden elk een pionnetje (een kroonkurk met daarin een uitgeprint fotootje: 1 met de kop van het vrijgezel in kweste en een ander met een groen evil monstertje) dat van vooruitgespeeld werd op een rij van bierflesjes. Dus van flesje naar flesje (ipv op een ganzenbord van hokje naar hokje). De spelers moesten snel genoeg drinken met hun team want indien het kroonkurkje niet kon voort bewegen (wegens geen flesjes over) dan verloren ze die punten!